onsdag 31. mars 2010

fisk

Me har et stort akvarium i ståvå vår. oppi her bur det bl.a et scalare-par som er heilt rå på å legga egg. Kvar 14 dag legge dei et hav med egg, så går det et par timar så er alle eten opp av enten foreldrene eller andre fiskar så lure rundt. Dette er mammen, og hu gir ALDRI opp:)


For et par mnd siå tenkte eg at eg måtte ta litt ansvar så at de fekk nogen etterkommere. Eg heiv eggene oppi et fødekar. Problemet var at i fødekaret er det nogen små åpningar så vatnet sirkulera litt. Dei glupske scalarane sugte i åpningane og åt opp flesteparten av eggene og yngelen. Då måtte eg stappa dei så var igjen oppi ein heilt tett plastboks. Så gjekk eg innom ein fiskebutikk, for eg tenkte vel at de måtte ha et eller annet kar for småfiskar som kan ligge oppi det store akvariet.

Evipevi: Har dåkke et eller aent fødekar som eg kan ha scalareyngel oppi?

Damen: Nei, det trenger du ikke. Scalarene passer så godt på eggene og yngelen sin selv! (På veldig PEN haugesundsdialekt!)

Evipevi: Jamen, det har eg òg lest, men mine scalarar gjere ikkje det, di ete opp eggene itte et par timar... Eg ser itte fødekar med litt tettare vegger enn di vanlige, har dåkke det?

Damen: Jeg sier jo at det ikke skal være nødvendig! Scalarene er veldig territorale, så de passer så godt på både egg og yngel, du trenger ikke gjøre noe med de. De klarer da å passe på avkommet selv, herrrrrlihet!

Evipevi: Ok, takk for hjølpe!

Uten noe hjelp fra fagekspertisen (les: drittkjerringa fra butikken) får eg gjera dette på min måte: Her er dei 3 så nå er ca 2 mnd, så eg klarte å redda:) Dei blei lagt på varmekolben i akvariet ein fine dag med snø ute. Så tredde eg ein plastikkpåse øve de. Itte ei veka tømte eg plastikkpåsen i ein tett plastkasse, då hadde de hale og auger og symmte i ring. Når de va ca ein mnd flytta eg de øve i vanligt fødekar. Her ska de få vara te de blir eindel større enn de voksne scalarane sin munn...


... men scalare-mammen og pappen klarte sjølsagt ikkje å hera seg... Her ein dag hadde de lagt egg på magneten så me reingjere akvariet med, så nå blir det potle-sjau her i huset igjen... Sikkert 150 småfisk så søme rundt oppi boksen min her... Håpa at det blir meir enn 3 så øveleve denne gongen, iaffall:)

1 kommentar:

  1. He he, artig historie dette ;))

    Mange ¨rare¨ folk en møter på sin vei også....denne damen hadde nok innlagt persepsjonssil!
    brito

    SvarSlett